OUR TRIP TO BERLIN


I morgon åker jag till Berlin tillsammans med min klass. Det är alltså ingen nöjesresa utan mer en studieresa där bland annat gatumusik står på det fullspäckade schemat. Vi har under några veckor övat in några låtar i grupper om  4-5 personer och det ska bli jätteroligt att uppleva reaktionerna som kommer att uppstå. Jag har tidigare jobbat som sommarmusikant som är på ett ungefär samma sak men då åkte vi runt till ålderdomshem och förskolor i stället för att stå på öppna gatan och spela. Även under luciaperioden blev det mycket framträdanden inför folksamlingar och företagsmiddagar. Det jag vill komma fram till är att detta ska bli väldigt spännande då det kommer att vara i ett annat land där man kanske blir mottagen på ett annorlunda sätt, vad vet jag? Meningen är att vi ska koppla dagsaktiviteterna till vår studieplan och våra kursmål i estetprogrammet och vi kommer därför också besöka en inspelningsstudio, Hansa Studios, där bland annat David Bowie, Iggy Pop, Kent och U2 har spelat in några plattor. Hur coolt är inte det på en skala? Om ni frågar mig - 10/10
Vi hörs på onsdag
Ta hand om er!

Kommentarer
Postat av: molly

åh cool med studion! Hade jag med velat se =) Men lycka till med allt förresten och hoppas resan blir jättebra! Kramar <3

2012-05-13 @ 08:37:51
URL: http://mollyeeb.blogspot.com
Postat av: Rebecka - Fotoblogg

Wow, vad häftigt!! Du får ha det så kul, Berlin är en jättefin stad! Kram <3

2012-05-13 @ 10:21:39
URL: http://rebeckasfoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0