Från manus till föreställning

För en vecka sedan hölls en föreställning på Redbergsteatern i Göteborg av och med min klass - Esmu10. Det bjöds på dans, sång, rap (bild 1), sketch (2,3) och diktläsning som tillsammans bildade ett tema om kärlek och om att leva i nuet. Om att man ska ta vara på det man har innan tiden rinner ut i sanden, att man bör kämpa för det man vill ha och om att finna kraft till att våga förklara det man känner. De olika akterna pendlade från att vara väldigt dystra och ångestförmedlande till att vara glada och livliga med budskapet att allt kommer att ordna sig. Denna variation blev till en väldigt stor effekt och föreställningen blev därav otroligt uppskattad. De flesta låtarna som vi alla tog ton till i form av kör kom från musikalen Rent, men eftersom vi inte satte upp hela valde vi att fyndigt kalla vår föreställning för: "Inte musikalen Rent"
 
Under genrepet hade jag med mig min kamera men kunde dessvärre inte ta så många bilder då den inte riktigt ville samarbeta med ljussättningen på teatern. Men nu vet ni lite om vad jag har pysslat med de senaste veckorna!
 
     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0