Livet på landet

Det var fredag och vi packade bilen full med saker och rullade iväg mot de fridfulla, dalsländska, skogarna. Trots att jag under mina 19 år åkt på samma vägar i stort sett varje helg lyckades vi missa några avfarter och hamnade mitt ute i ingenstans. Vi bestämde oss för att följa gps:ens direktiv istället för att vända vilket i slutändan visade sig vara en ordentlig omväg, närmare bestämt en timmes längre bilfärd än beräknat. Som tur var hade vi ingen tid att passa och på köpet fick vi ett roligt minne att skratta åt resten av helgen.

Så vad gjorde vi då på landet? Jo, vi åkte upp till min mormor en varm sensommareftermiddag och fikade och badade fötterna i den kalla men å så svalkande sjön. Vi lagade ofantligt goda måltider, fikade lite mer, spelade några omgångar Twister vid midnatt och myste till tusen. Såklart hann vi även klämma in en fotografering i en övergiven stuga ett par hundra meter från vårt sommarhus. 

Efter att ha fångat de sista sommardagarna är jag nu redo för höst, så bring it on!
Kram på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0