Thinking out loud

       
 

Här ekar det tomt. Jag ska försöka sammanfatta de senaste veckorna för er, i korta drag. Kanske för den nyfikne, kanske mest för min egen skull.

 

Gått från heltidsjobb till heltidsjobb och jobbar numera mer än förut vilket är jättekul men även oerhört utmattande. Om jag jobbade 80-100 procent förut jobbar jag nu 110. Men vad gör det om hundra år. Så länge jag orkar är det absolut inget problem, tvärtom!  

 

Har sökt utbildning och håller alla tummar jag har på att jag kommer bli antagen. Om så är fallet börjar jag studera redan i januari!   

 

Ska flytta. Lämnar Surte och börja på ett nytt livskapitel. Mycket spännande må jag säga även om det är en aning vemodigt att lämna platsen jag spenderat nästintill hela mitt liv på.  

 

Började motionera och var ute och gick varje dag.. i en vecka.. Självdisciplin visade sig inte riktigt vara min starka sida.

 

Dragit på mig alla typer av förkylningsbaciller man kan tänka sig och de vägarar försvinna. Har därför tänkt vitaminboosta min kropp fram till årsskiftet, om inte längre. Om inte det hjälper vet jag ej vad mer man kan göra. Hoppas dock att ett övermänskligt apelsinintag inte har någon negativ effekt, det återstår att se.

 

Tog tåget till studentstaden Skövde med Linnéa som sällskap och hälsade på Rebecka som numera bor där på heltid. Myshelg deluxe! Har även hunnit träffa andra fantastiska vänner, gamla som relativt nya, fikat, varit på bio samt avnjutit tapas och vin tills klockan plötsligt visade halv två på natten.

 

Vad jag ska göra hädanefter är att jobba tills jag inte längre kan stå på benen samt försöka hitta på saker som gör det ändlösa höstmörkret snäppet ljusare.

 

Ha det bäst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0