Vi är på Koh Chang!

 

Nu är vi på Koh Chang där vi under de närmaste dagarna kommer att bo i denna bungalow som ligger nästan precis vid havet, bara cirka 50 meter ifrån. Det är rent och fint och jag tvivlar inte på att vi kommer att trivas. Dessutom är det verkligen en paradisstrand vi har utanför fönstret, med vit sand och turkost vatten!

 

För att komma hit gick vi upp väldigt tidigt imorse, åt frukost och packade ner de sista sakerna och begav oss sedan till bussterminalen i Ekkamai via skytrain. Det var väldigt smidigt förutom att vi behövde bära upp våra tunga resväskor för flera jobbiga trappor. Vi satt sedan på bussen i cirka fem timmar, bytte till minibuss/tuctuc i Trat som tog oss till färjeläget lite längre bort och åkte sedan färja över till Koh Chang där ännu en tuctuc väntade som tog oss till hotellet. Eller ja, nästan i alla fall. När vi kom fram väntade nämligen en promenad som nästintill liknade ett fystest då vi under 20 minuter släpade/bar vår packning genom strandens djupa sand. Jag kan tala om för er att det inte var det minsta roligt. Jag var både svettig och illamående när vi äntligen kom fram till resorten. Men nu är allt bra och vi har kommit till rätta vilket är skönt.

 

Imorgon väntar en riktig slappdag med sol, bad och njutning.

 

Ha det bra,

Hanna  

 

Ps. Vi har wifi-anslutning i lobbyn så både jag och Rebecka kommer att uppdatera så ofta vi kan och har lust! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0