Vitlöksbröd och kryddstark mat


När jag är ensam hemma antingen städar jag eller lagar mat för att hålla mig sysselsatt. Idag föll lotten på matlagning vilket resulterade i en laxsallad med hemmagjorda vitlöksbröd till. Om jag får säga det själv har jag alltid varit ganska duktig på matlagningsfronten och ett tag funderade jag faktiskt på att bli kock. Jag kommer så väl ihåg då man som liten kom hem från fritids och lagade nudlar vilket var jättespännande då man kunde "laga mat" själv. Min kompis låg som vanligtvis steget före och kunde koka korv också, vilket gjorde mig både imponerad och avundsjuk. Woow! Det var troligtvis då mitt matintresse tog fart. I vilket fall tycker jag att det är roligt att exprimentera sig fram till goda dofter och smaker och framförallt att laga mat till någon annan, men det är kul att laga till sig själv också och lyxa till det lite extra en varm sommarkväll som denna.    
 

Kommentarer
Postat av: Rebecka - fotoblogg

Åhh, vad gott det ser ut! Det måste vi göra tillsammans någon dag. ;)

Svar: Det var väldigt gott också ;) Javisst kan vi göra det! Kram
Hanna

2013-07-07 @ 00:52:23
URL: http://rebeckasfoto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0