Trött & sentimental

Bild från klassresa till Berlin, våren 2012.

Long time no see. Har noll inspiration just nu som ni kanske har märkt, eller åtminstone kunnat lista ut, då jag inte skrivit på ett tag. Har haft annat för mig och inte hunnit helt enkelt. Dessutom är jag fruktansvärt trött de få stunder jag inte har någonting för mig. Jag misstänker att jag fortfarande bär på någon typ av virus i kroppen vilket resulterar i att jag på min lediga tid inte orkar lyfta ett finger. Har dock nyligen kommit igång med träning igen vilket jag tror kan hjälpa mig att hålla mig frisk. Eller jag hoppas i varje fall på det.

 

I veckan besökte jag min gamla gymnasieskola då musiklärarna hade konsert. Jag har inte varit där sedan studentdagen vilket gjorde mig en aning sentimental. Att återigen gå genom korridorerna man vandrade varje dag och träffa de lärare som under tre år stöttat och hjälpt mig var en känsla jag har svårt att sätta ord på. Helst av allt hade jag efter konsertens sista låt velat sätta mig på golvet och vägrat gå hem.. för jag saknar det. Jag saknar inte hetsplugg och betygsstress utan det är de vardagliga rutinerna och den sociala biten som fattas mig. Och självfallet även en daglig dos av musik. Är dock övertygad om att jag kommer hitta denna typ av trygghet igen. Men när är det endast tiden som får avgöra. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0