Känn ingen sorg för mig Göteborg

Bild tagen med iPhone 4.
 
Trots att regnet smattrade mot rutan for jag denna söndagsförmiddagen in till stan för att möta upp min vän Molly för en fika. Att gå under var sitt paraply i ett dystert Göteborg och småprata om livets valmöjligheter kan få vem som helst på bättre humör. Efter en kopp kaffe och en kaka var vi glada, varma och belåtna och vandrade vidare. Vi tog skydd från regnet i ett antal butiker vilket resulterade i att vi båda blev några slantar fattigare, men vad gör det om hundra år.
 
Har under veckan jobbat på en förskola i kommunen vilket jag även ska göra imorgon. Tycker att det är jätteroligt att arbeta med barn då det händer saker hela tiden, speciellt då de bara är 1-3 år! Härligare arbetsplats är svår att finna.
 
Hoppas att din helg varit mysig.
Kram

Kommentarer
Postat av: Fotograf Maria Carlsson

Vilken vacker bild!

Vad kul att jobba med barn, ska själv vara vikarie för första gången på onsdag... nervöst ja!

Svar: Tack så mycket :) Att jobba med barn är störtkul kan jag lova och jag tror inte att det kommer bli några problem för dig. Första gången var jag också väldigt nervös men det gick hur bra som helst, så du kan vara lugn! Ett stort lycka till! Kram :)
Hanna

2013-09-23 @ 08:31:47
URL: http://mharya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0